Week 3 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martin Zwol - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martin Zwol - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Martin van Zwol

Blijf op de hoogte en volg Martin

28 Januari 2017 | Thailand, Chiang Mai

6.30 uur. De wekker gaat. Niet om tempels en ruines te bezoeken, we gaan aan het werk. Om 8.00 uur begint de eerste Muay Thai training. Even wakker worden, kleren aan en wat te eten scoren. Het leek wel alsof iedereen nog sliep, alle eettentjes waren nog dicht. Gelukkig hebben we in Thailand de 7Eleven. Een supermarkt die altijd open is en waar je van alles kunt halen. Ik twee tosti's en een banaan naar binnen gewerkt en richting het trainingskamp van Charn Chai Muay Thai. Een kamp met jongens die vechten op het hoogste niveau. We begonnen met 15 minuten touwtje springen gevolgd door wat rek en strek oefeningen. Na wat uitleg over de basistechnieken ging het dan beginnen. "Left, right, elbow, block, left kick". En dat 3 minuten lang, 10 pushups, wat water drinken en weer opnieuw. En om je bij de les te houden liep er iemand rond met een bamboe stokje, waar je een tik mee kreeg als je niet het uiterste uit jezelf haalde. Na wat worsteltechnieken verwachtten ze ook nog even 100 kicks en 100 knietjes op de zak. En als afsluiter nog even de buikspieren. Met z'n alle in een cirkel, 40 man, tellen tot we het einde gehaald hadden. En wie z'n best niet deed kreeg de bamboe stok. Wat was ik gesloopt zeg. Ik dacht alleen maar aan die middag, en morgen, want er zouden er nog 11 volgen..

Zouden ja.. De eerste 4 trainingen gingen eigenlijk best goed, al zeg ik het zelf. Ik hield het in ieder geval vol (op wat bamboe strepen na). Na de middag training op dinsdag stierf ik van de honger, liep een burgertent binnen en bestelde de grootste die ze hadden. Oke, om een beetje gezond te doen, doe er ook maar een fruitshake bij dan. Een paar uur later lag alles in de wc. Ik had nog nooit eerder een voedselvergiftiging gehad maar dat is echt klote. Je lichaam doet er alles, maar dan ook alles aan om het je lichaam uit te krijgen. Toen ik bloed begon te spugen vond ik het wel tijd worden om de zorgverzekering eens te bellen voor een mogelijk ziekenhuis bezoekje. Die training van morgen ochtend kon ik in ieder geval wel vergeten..

Op advies van de verzekering hoefde ik alleen maar ORS te slikken om m'n darmen tot rust te laten komen en zodat ik niet zou uitdrogen. "Het wordt vanzelf weer beter, je lichaam moet herstellen, kan wel 5 dagen duren", kreeg ik te horen. Dat zullen we nog wel eens zien, dacht ik. Als ik me morgen weer wat beter voel ga ik in de middag gewoon weer trainen. Na de hele woensdag op bed te hebben gelegen besefde ik dat het misschien toch niet zomaar over zou gaan. Ach, vroeg naar bed en dan kan ik donderdag ochtend wel weer meedoen. Maar ook dat ging niet. Je voelt je zo slap en hebt totaal geen energie. Ik voelde me uitgedroogd en had keelpijn. Het eten ging er niet in en ik dronk alleen maar opgeloste ORS en water. Ik was al blij dat ik op de scooter naar de Hot Springs kon. Een natuurlijke warmwaterbron van 37 graden omringt door de natuur. Je eigen jungle jacuzzi. Wat is dat fantastisch jo. Daar was ik wel even aan toe.

Wat een drukke trainingsweek had moeten worden was veranderd in totaal het tegenovergestelde. Zondag morgen vertrek ik naar Mae Hong Son. Een klein dorpje richting de grens met Myanmar. Ook weer een prachtig stuk om op de scooter te doen. Al leek het me verstandiger om toch maar een busje te huren..

Deze week had ik me toch even iets anders voorgesteld. Maar ook dit hoort bij het reizen. Voordat ik naar Thailand ging werd ik er al op geattendeerd dat ik waarschijnlijk wel een keer ziek zou worden. Laten we hopen dat dit dan die ene keer was. Dan haal ik die gemiste Muay Thai lessen op Koh Samui nog wel in;)

  • 28 Januari 2017 - 22:38

    Remxo:

    Wat balen dat je zo ziek bent geweest! Maar ja, dat moet je dan maar even voor lief nemen..

    Succes met je busreis morgen!

  • 29 Januari 2017 - 11:55

    Marian:

    Inmiddels ben je al Mae Hong Son. en heb je al weer plannen voor een tour daar. Je bent knap ondernemend. Leuk! Je reist heel wat af. Je zult straks ook wel anders aankijken tegen een ritje hier in Nederland, uberhaupt de manier van leven hier in Nederland, het moeten, het op tijd zijn, het druk hebben. Totaal anders. We gaan het zien......

  • 29 Januari 2017 - 13:45

    An:

    Wat pech Martin, zo zie je maar je kunt plannen wat je wilt .... Natuurlijk haal je die lessen nog wel in

  • 29 Januari 2017 - 13:49

    An:

    Er is tekst weggevallen: ben benieuwd naar je busreis.Als je dit leest ben je al op je volgende bestemming.
    Geniet van het daar zijn en te kunnen doen en laten wat je wilt!
    Groeten, An

  • 30 Januari 2017 - 13:49

    Carla:

    Ik hoop dat je weer opgeknapt bent en weer lekker genieten van al het moois om je heen. Soms is de Mac oid zo gek nog niet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Op reis naar Thailand!

Actief sinds 04 Jan. 2017
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 89027

Voorgaande reizen:

09 Januari 2017 - 21 Maart 2017

Thailand

Landen bezocht: